کالج های کانادا

کالج های کانادا

کالج های کانادا

سیستم آموزش عالی کانادا اهمیت بسیاری برای تحصیلات میان رشته ای قائل می شود و به همین جهت کالج های کانادا در سراسر جهان شناخته شده هستند و همه ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در کانادا برای دوره های مختلف این کالج ها اقدام می کنند. به طور کلی دوره های کالج با هدف ورود دانشجویان به عرصه کاری و فعالیت دانشجو در رشته تخصصی خود ایجاد شده اند.

با توجه به پایین بودن آمار جرم و جنایت در کانادا، این کشور محیطی امن و آرام برای گذراندن دوره تحصیلی دانشجویان و سکونت آنها به شمار می رود. این موضوع به خصوص برای دانش آموزانی که بعد از اتمام دوره دبیرستان قصد تحصیل و کسب تجربه و مهارت در دوره های کالج را دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کانادا با کسب رتبه دوم برترین کیفیت زندگی در بین بسیاری از کشورهای جهان و اهمیت به رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه ، مقصد بسیاری از مهاجران در سراسر جهان شده است.

شهریه کالج های کانادا به طور میانگین بین 8000 تا 16000 دلار کانادا می باشد که این هزینه بسته به مدت زمان دوره و دریافت واحد های پیش نیاز برای هر فرد متغییر می باشد. دانشجویانی که در دوره های کالج مشغول به تحصیل هستند اجازه ی کار در حین تحصیل به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) را خواهند داشت و همچنین می توانند در دوران تعطیلات به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. به این صورت دانشجویان قادر خواهند بود بخشی از هزینه های تحصیل خود را از این طریق تامین نمایند.

امکان اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی 

سیستم آموزشی کانادا برای دانشجویانی که در دوره های کالج های کانادا تحصیلات خود را گذرانده باشند، برنامه ایی را در نظر گرفته است که این افراد در صورت گذراندن یک دوره آموزشی 2 ساله و دریافت مدرک معتبر پس از فارغ التحصیلی، میتوانند به مدت 3 سال اجازه کار تمام وقت ( post graduate work permit) دریافت نمایند. البته باید توجه داشت این موضوع فقط برای برخی از کالج هایی که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند صادق می باشد.

هدف از ایجاد این برنامه جذب دانشجویان توانا و با استعداد در جهت پیشرفت و ارتقا سطح علمی و اجتماعی این کشور و دریافت اقامت دائم، در عین تحصیل و کار در کانادا، از طریق ورود به سیستم های امتیاز بندی می باشد.

مزایای دوره های آموزشی کالج های کانادا

کالج های کانادا نقش مهم و تاثیر گذاری در سیستم آموزشی کشور کانادا داشته اند. دوره های کالج معمولا 2 ساله هستند. شرایط تحصیل در کالج های کانادا به نسبت دانشگاه ها آسان تر است و نیازی به ارائه نمره زبان بالایی ندارد. بخش عمده آموزش در کالج ها به صورت عملی و کاربردی است و دروس تئوری به میزان کمتری تدریس می شود.

کالج ها با برگزاری دوره های کارآموزی و عملی مانند: ارائه مباحث علمی و تئوری با کیفیت بالا، برگزاری کلاس های زبان حرفه ای، ارائه ی دوره های کاربردی مفید جهت فعالیت در صنعت، محیطی آموزشی و سودمند را برای متقاضیان فراهم کرده است. دوره های کارورزی در حین تحصیل باعث می شود متقاضی ارتباط خود را با افراد متخصص در زمینه کاری رشته خود حفظ نماید و فرصت های شغلی بسیاری را بدست آورد.

انتقال واحدهای درسی بین کالج های کانادا و دانشگاه های این کشور

افرادی که در کالج های کانادا تحصیلات خود را گذرانده اند قادر هستند بر اساس معدل کسب کرده و مطابق بودن رشته تحصیلی، واحد های درسی خود را به کالج دیگر و یا دانشگاه انتقال دهند و به این صورت واحد های خود را معادل سازی نمایند. در واقع یکی دیگر از مزیت های کالج ها این است که دانشجو با تحصیل در این دوره ها فرصتی طلایی در اختیار خواهد داشت تا در فضایی با رقابت کمتر و کارآمدی بالاتر به تقویت زبان و فراگیری پایه هایه دروس بپردازد و بعد از آن تحصیل خود را در دانشگاه و یا کالج دیگر ادامه دهد.

انتخاب بهترین کالج های کانادا مطابق با شرایط هر فرد و آینده تحصیلی و کاری متقاضی امری حساس و سرنوشت ساز می باشد. متقاضی از این طریق قادر به دریافت اقامت دائم کانادا می شود و باید اطمینان حاصل نماید کالج هایی که اجازه کار بعد از تحصیل را برای او فراهم می کنند را گزینش کند.

تحصیل در کالج های کانادا

درخواست برای تحصیل در کالج های کانادا معمولاً شامل انجام تست های استاندارد، نوشتن اظهارات شخصی، جمع آوری توصیه نامه ها و پر کردن درخواست ها است. درخواست برای تجربه تحصیل در کالج های کانادا در ابتدا می تواند پروسه ای طاقت فرسا به نظر برسد. خوشبختانه، این فرآیند به طورکلی در اکثر کالج ها استاندارد است. شکستن این فرآیند می تواند تصویر ذهنی واضح تری ازآنچه که باید انجام دهید و چه زمانی انجام دهید به شما ارائه دهد.

در ا دامه این مقاله راهنمای و تفکیک گام به گام کارهایی که برای درخواست در کالج باید انجام دهید، آمده است.

شرایط سنی برای تحصیل در کالج کانادا

همانطور که گفته شده، برخلاف قانون کار در کانادا، هیچ محدودیت و شرایط سنی برای تحصیل در کالج کانادا وجود ندارد. تا آنجایی که متقاضی تهدیدی برای کشور محسوب نشود، محدودیت سنی وجود ندارد اما مدارک متقاضی باید قانع کننده باشند و اثبات نمایند که متقاضی پس از اتمام برنامه به کشور خود باز خواهد گشت.

الزامات درخواست تحصیل در کالج های کانادا

نمرات استاندارد شده: بسیاری از کالج ها برای پذیرش دانشجو نیاز به تأیید نمرات دبیرستان دارند. کارنامه دبیرستان متقاضی تحصیل در کالج های کانادا، دوره های گذرانده شده و نمرات، معدل مجموع دروس، آزمون های موضوعی حضور در مدرسه را نشان می دهد. کالج ها از این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا شرایط متقاضی واحد شرایط پذیرش هست یا خیر استفاده می کنند..

توصیه نامه: بسیاری از کالج ها به دو یا سه توصیه نامه از بزرگ سالان مورد اعتماد در زندگی متقاضی نیاز دارند. این فراد معمولاً شامل معلمان یا مشاوران اخیر می شوند.

بیشتر بدانید: بهترین دانشگاه های کانادا در سال 2023

اظهارات و مقالات شخصی: کالج های کانادا می خواهند فراتر از نمرات و نمرات آزمون شما را در نظر بگیرند. بیانیه شخصی و مقالات دیگر به شما این فرصت را می دهد تا تصویری گردتر از شخصیت خود را نشان دهید.

ریزنمرات تحصیلی: ریزنمرات متقاضی از دبیرستان و سایر مؤسسات دانشگاهی که ممکن است در آن ثبت نام نموده باشد مانند کالج محلی، کالج هایی را که در چه کلاس هایی شرکت نموده و نمرات وی را نشان می دهد.

درخواست: معمولاً باید برای هر مدرسه درخواستی را پر شود که اطلاعاتی مانند لیستی از فعالیت های فوق برنامه و اطلاعات والدین یا قیم قانونی را در بر می گیرد.

اطلاعات مالی: برخی از کالج های کانادا اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی خانواده متقاضی درخواست می کنند تا بررسی شود که آیا وی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا هست یا خیر. مهلت برای اطلاعات مالی ممکن است بیشتر از مهلت درخواست باشد.

فرآیند گام به گام درخواست ثبت نام در کالج

ایده خوبی است که فرآیند درخواست تحصیل در رشته های تحصیلی در کالج های کانادا را چند ماه قبل از مهلت درخواست شروع کنید، به خصوص اگر تعهدات دیگری مانند مدرسه یا محل کار دارید. بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی درخواست های خود را در تابستان قبل از سال آخر یا پاییز سال آخر شروع می کنند. اگر آزمون های استاندارد را در نظر بگیرید، این فرآیند می تواند در سال اول شما شروع شود.

1. از مدت زمان مهلت درخواست مطلع باشید

در همان ابتدای فرآیند درخواست برای کالج های کانادا، لازم نیست دقیقاً بدانید کجا می خواهید بروید. اما داشتن حسی از زمان ارائه درخواست برای کالج هایی که در نظر دارید مفید خواهد بود. فهرستی از ضرب الاجل ها برای مدارسی که به آنها علاقه دارید تهیه کنید و آن را در طول فرآیند در دسترس داشته باشید. بسیاری از مدارس مهلت های اوایل ژانویه دارند.

2. لیست فعالیت ها

این لیست باید شامل تمام فعالیت های فوق برنامه باشد که در طول دبیرستان در آنها شرکت کرده اید. وب سایت هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا یک رزومه حرفه ای برای ارسال همراه با درخواست خود تهیه کنید.

3. اظهارات شخصی خود را شروع کنید

کالج های کانادا معمولاً یک یا چند بیانیه یا مقاله شخصی می خواهند. اینها فرصت هایی برای شما هستند تا بتوانید فراتر از نمرات و نمرات آزمون خود را به دیگران منتقل کنید. اگر از طریق برنامه مشترک درخواست می دهید، احتمالاً می توانید از یک بیانیه شخصی برای چندین مدرسه استفاده کنید. برخی از مدارس ممکن است درخواست مقاله دیگری داشته باشند که باید علاوه بر درخواست برنامه مشترک (Common App) به آن پاسخ دهید.

4. درخواست توصیه نامه

چند ماه قبل از مهلت درخواست خود به کالج های کانادا به سراغ توصیه نامه بروید. چرا که معلمان ممکن است در پایان سال زیر درخواست های توصیه نامه غرق شوند. باید به آنها زمان زیادی بدهید تا نامه را آماده کنند و هر اطلاعاتی را که نیاز دارند از شما جمع آوری کنند. معلمان ممکن است معدل شما، یک کپی از رونوشت یا شاید حتی پیش نویس بیانیه شخصی شما را بخواهند. این ها اطلاعاتی که می توانند برای شناخت نقاط قوت و انگیزه های شما از آنها استفاده کنند.

5. ریزنمرات خود را ارسال کنید

بیشتر کالج های کانادا به ریزنمرات رسمی مدرسه نیاز دارند تا ببینند عملکرد شما در محیط های دانشگاهی چگونه است. این شامل ریزنمرات دبیرستان شما و همچنین ریزنمرات سایر مؤسسات دانشگاهی است که ممکن است در آن شرکت کرده باشید، مانند کالج محلی.

اگر هنوز در دبیرستان هستید، به مشاور راهنمایی خود مراجعه کنید تا درخواست ارسال ریزنمرات دبیرستان خود را به کالج هایی که درخواست می دهید ارسال کنید. اگر قبلاً از دبیرستان فارغ التحصیل شده اید، معمولاً باید فرم درخواست رونوشت را به صورت آنلاین یا حضوری پر کنید. برای راهنمایی با مدرسه یا منطقه مدرسه قبلی خود تماس بگیرید.

اگر در کالج محلی هستید، با مشاور یا دفتر ثبت نام خود تماس بگیرید تا رونوشت رسمی را به دانشگاه هایی که برای آنها درخواست می دهید ارسال کنید. مدارس عموماً اعلام می کنند که چه تاریخی باید آنها را به صورت الکترونیکی ارسال کنید یا در چه تاریخی باید آنها را مهر پست کنید.

6. درخواست خود را پر کنید

فراموش نکنید که برای پر کردن فرم خود زمان بگذارید. این برنامه ممکن است اطلاعات کلی مانند فعالیت های فوق برنامه، اطلاعات والدین یا قیم قانونی، و هر افتخاری را که دریافت کرده اید، درخواست کند. شاید هم شامل سؤالاتی باشد که نیاز به تفکر دارند، مانند فهرستی از کتاب های موردعلاقه تان، یا بخشی که می توانید برای توضیح هرگونه افت در نمره خود انتخاب کنید.

7. درخواست خود را دوباره بررسی و ارسال کنید

هنگامی که مهلت درخواست نزدیک می شود فرم درخواست را دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا همه چیزهایی که نیاز دارید آپلود شده یا ارسال شده است. ارسال یک برنامه به طورکلی نیاز به هزینه دارد که معمولاً بین 50 تا 90 دلار برای هر درخواست متغیر است.

معرفی ارزان ترین کالج های کانادا

تحصیل در کانادا فرصت های فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد تا شما را در جای مناسبی برای یک شغل موفق در هر نقطه از جهان قرار دهد. بسیاری از دانشگاه های کانادا در بین 1,000 کالج برتر جهان قرار دارند. درنتیجه، مدرک تحصیلی یکی از این دانشگاه ها فرصتی را برای دانشجویان بین المللی برای یافتن کار پس از فارغ التحصیلی باز می کند.

تحصیل در خارج از کشور می تواند گران باشد، اما بسیاری از کالج های ارزان در کانادا وجود دارند که گزینه های بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا دارند.

میانگین شهریه سالانه کالج به شرح زیر است:

کانادا:
5,000 تا 20,000 دلار کانادا در سال.

ایالات متحده آمریکا:
از حدود 23,000 دلار کانادا در سال شروع می شود.

انگلستان:
12,800 دلار کانادا تا 22,400 دلار کانادا.

استرالیا:
20,000 تا 45,000 دلار کانادا در سال.

بسته به برنامه تحصیلی شما، برخی از کالج های کانادا می توانند گران باشند. با این حال، لزوماً اینطور نیست. ما فهرستی از 5 کالج ارزان در کانادا را برای دانشجویان بین المللی گردآوری کرده ایم.

کالج مموریال نیوفاندلند (MUN)

به عنوان تنها کالج نیوفاندلند و لابرادور، کالج مموریال نیوفاندلند یکی از ارزان ترین کالج های کانادا و معتبرترین کالج های مورد تأیید DLI در کانادا است. این کشور به خود می بالد که در دانشکده های آموزشی، مهندسی، بازرگانی، زمین شناسی و پزشکی بسیار قوی است. با قدرت در بسیاری از زمینه ها، کالج مموریال نیوفاندلند دانش آموزان را برای آموزش باکیفیت در رشته های متعددی راه اندازی می کند که می توانند مهارت های فوق العاده ای ایجاد کنند.

هزینه تحصیل در کالج مموریال نیوفاندلند از حدود 11,500 دلار کانادا در سال شروع می شود که آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین و با کیفیت ترین دانشگاه های کانادا تبدیل می کند. علاوه بر هزینه های پایین، این کالج مجموعه ای از بورس های تحصیلی را برای متقاضیان برجسته بین المللی ارائه می دهد. مانند تمام کالج های مورد تأیید DLI در کانادا، یک سیستم پشتیبانی عالی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که تضمین می کند شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی احساس امنیت و امنیت کنید.

کالج گوئلف (UofG)

کالج گوئلف که در گوئلف، شهری کوچک در استان انتاریو، مرکز کانادا واقع شده است، جایگزینی فوق العاده برای کالج برتر کانادا، کالج تورنتو، ارائه می دهد. کالج گوئلف به این افتخار می کند که به عنوان کالج غذای کانادا شناخته شده است. این کالج دارای دپارتمان های متعددی در زمینه علوم غذایی، فناوری مواد غذایی و آشپزی در میان انبوهی از برنامه های آموزشی با کیفیت بالا در بسیاری از دانشکده های خود است.

این کالج نیز در زمره ارزان ترین کالج های کانادا قرار دارد. شهریه سالانه این کالج که از حدود 10,700 دلار کانادا شروع می شود، کالج گوئلف برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. شعار این کالج “بهبود زندگی” است. با توجه به هزینه های مقرون به صرفه، سطح تحصیلات بالا و پیوندهای قوی در صنایع مختلف، بهبود زندگی دقیقاً همان کاری است که کالج گوئلف انجام می دهد. این کالج دانشجویان بین المللی را به شدت می پذیرد زیرا برنامه های زیادی برای بهبود توانایی زبان انگلیسی دارد. همچنین دارای یک شبکه کامل از مشاوران و مربیان دانشجوی بین المللی است که به شما کمک می کند تا در کشور جدید خود مستقر شوید.

کالج ساسکاچوان (USask)

کالج ساسکاچوان واقع در پایتخت ساسکاچوان، یکی از برترین کالج های ارزان در کانادا است. این کالج دارای برخی از بهترین آزمایشگاه های زیست شناسی مولکولی و ژنتیک در آمریکای شمالی و همچنین یکی از برترین بخش های شیمی فیزیک در کانادا است. علاوه بر این، کالج ساسکاچوان در خط مقدم توسعه پایدار قرار دارد. این کالج که در لیست ارزان ترین کالج های کانادا جای گرفته است رتبه 58 را در بین 1,400 برنامه مبتنی بر توسعه پایدار در سطح جهانی از آن خود کرده است.

هزینه های سالانه این کالج از حدود 8,225 دلار کانادا در سال شروع می شود. کالج ساسکاچوان همچنین بورسیه های بسیاری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. کالج ساسکاچوان به تنوع و ابتکار خود در ایجاد پایگاهی برای دانشجویان بین المللی از طریق مرکز بین المللی دانشجویان و تحصیل در خارج از کشور (ISSAC) افتخار می کند.

کالج رجینا (UofR)

آخرین مورد از لیست ارزان ترین کالج های کانادا کالج رجینا است. با وجود اینکه کالج رجینا یک کالج نسبتا جوان است، اما یکی از 50 کالج برتر زیر 50 سال در جهان است. کالج رجینا مستقر در رجینا، ساسکاچوان، به برنامه های کاری تجربی خود می بالد و دانش لازم را برای تجربه کار عملی در حرفه انتخابی خود به دانش آموزان می دهد. اگر به دنبال تحصیل و کار در کانادا هستید، کالج رجینا یکی از بهترین کالج های مورد تایید DLI در کانادا است.

با شروع شهریه از حدود 21,000 دلار کانادا در سال، کالج رجینا هنوز در مقایسه با سایر کالج ها ارزان تر است. هر ساله طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی را به طور خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. کالج رجینا تعداد زیادی شبکه پشتیبانی دارد تا زندگی دانشجویان بین المللی را آسان تر، ایمن تر و بهتر کند. یکی از ویژگی های اصلی آن برنامه 13 هفته ای انگلیسی به عنوان زبان دوم است که می توانید قبل از شروع برنامه تحصیلی خود آن را تکمیل کنید. این تضمین می کند که قبلاً فرهنگ کالج رجینا را تجربه کرده اید و می توانید برنامه دانشگاهی خود را به بهترین شکل شروع کنید.

کالج براندون (BU)

کالج براندون یکی از معروف ترین و معتبرترین کالج های مورد تایید DLI کانادا است. این کالج دارای طیف گسترده ای از دانشکده های در سطح جهانی و یک مدرسه موسیقی است. کالج براندون به یک رشته محدود نمی شود. دانشکده های هنر، مدیریت بازرگانی، آموزش، پرستاری، علوم، علوم محیطی و روان پزشکی کالج براندون نیز بسیار مورد تحسین قرار گرفته اند.

بسته به مدرک تحصیلی شما، هزینه های تحصیل سالانه در کالج براندون می تواند بین 4,013 تا 18,150 دلار کانادا متغیر باشد که آن را به یکی از بهترین کالج های ارزان در کانادا برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

با توجه به اهمیت این موضوع، دریافت مشاوره صحیح و دقیق در این زمینه برای رسیدن هر چه سریع تر شما به هدفتان امری ضروری می باشد. مشاورین ایلیا با ارائه ی مشاوره ای حرفه ای و تخصصی در این زمینه شما را برای دستیابی به این هدف یاری می کنند.

سوالات متداول :

خیر. دولت کانادا فقط به کالج هایی که مجاز به داشتن دانشجویان بین المللی هستند، وضعیت DLI می دهد. نامه پذیرش از یک کالج غیر تعیین شده به شما اجازه نمی دهد مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کنید. تمام مدارس این لیست دارای تاییدیه DLI هستند و دولت کانادا فهرستی از مدارس تایید شده DLI دارد که به شما امکان تحصیل در کانادا را می دهد.


بله، شما مجاز به تحصیل و کار در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستید. بسیاری از مشاغل نیمه وقت پردرآمد در کانادا وجود دارد که می توانید در کنار تحصیل انجام دهید. این مقاله می تواند چند مکان خوب را برای شروع به شما نشان دهد.


سیستم آموزشی در کانادا به طور گسترده با استاندارد آموزشی که در انگلستان، ایالات متحده آمریکا یا استرالیا دریافت می کنید، در نظر گرفته می شود. طبق یک مطالعه از ایالات متحده، کانادا به عنوان سومین سیستم آموزشی برتر در جهان شناخته می شود. مدرک تحصیلی از یک کالج با کیفیت در کانادا به عنوان وسیله ای برای شروع یک شغل موفق در هر کجا مورد توجه قرار می گیرد.

جهت دریافت مشاوره با مشاورین ما در تماس باشید . 

آخرین مقالات

فهرست