برنامه مهاجرت استان کبک

برنامه مهاجرت از طریق خود اشتغالی در کبک یکی از برنامه‌های مهاجرتی استان کبک برای افرادی است که قصد دارند تا مهارت و کسب و کار خود را به استان کبک انتقال داده و از این طریق اقامت دائم کشور کانادا را برای خود و اعضای خانواده‌شان (همسر متقاضی اصلی با حداقل 16 سال سن، فرزندان وابسته به متقاضی با حداکثر 18 سال سن) دریافت نمایند.

برای واجد شرایط بودن جهت مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خود اشتغالی در کبک، متقاضی باید نیت و توانایی خود را در شروع یک کسب و کار جدید و یا خرید یک کسب و کار موجود در استان کبک نشان دهد. کسب و کار پیشنهاد شده از طرف متقاضی برنامه خود اشتغالی در کبک بایستی اثرات مثبت قابل توجهی روی یکی از جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و یا هنری استان کبک داشته باشد.

بنا بر اعلام دولت استانی کبک، در بازه زمانی بین اول نوامبر 2019 تا 30 سپتامبر 2020 افراد می توانند برای مهاجرت از طریق برنامه خود اشتغالی در کبک برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. در طول این دوره تعداد 50 دعوتنامه به افراد دارای واجد شرایط جهت اقدام اعطا خواهد شد.

البته این زمان بندی برای افرادی که دارای مهارت بالایی در زبان فرانسه هستند (سطح B2) صادق نمی باشد و این افراد می توانند خارج از این زمان بندی تعیین شده اقدام خود را انجام دهند.

سیستم امتیازبندی خود اشتغالی در کبک

درست مانند سایر برنامه‌های مهاجرتی در دسته‌بندی کاری، مانند سیستم اکسپرس اینتری، متقاضی با توجه به فاکتورهایی مانند سن، میزان تحصیلات، توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسه و میزان ارزش کل دارایی مورد بررسی قرار می گیرد.

در این برنامه علاوه بر متقاضی اصلی، در صورت تاهل، همسر متقاضی نیز ارزیابی می شود و در نهایت مجموع امتیاز به عنوان امتیاز داوطلب در سیستم ثبت می گردد.همانند گروه نیروی کار متخصص، متقاضی مهاجرت از طریق خود اشتغالی در کبک تحت یک سیستم امتیاز بندی (R31, R32, Schedule A) ارزیابی می شود که شامل 9 فاکتور می باشد.

با توجه به اینکه متقاضیان در معرض فرآیند انتخابی هستند، تعداد محدودی از تقاضانامه ها در هر دوره (50 عدد برای این دوره)  توسط دولت کبک پذیرفته می شود و برنامه هر ساله بسته می شود.

متقاضیان واجد شرایط مجرد باید 38 امتیاز از 75 امتیاز ممکن در زمان پیش انتخاب و 44 امتیاز از 81 امتیاز در زمان انتخاب را داشته باشند. متقاضیان با همسر  باید 45 امتیاز از 87 امتیاز احتمالی در پیش انتخاب و 51 امتیاز از 93 امتیاز در انتخاب داشته باشند.

بطور کلی حداقل الزامات برای اقدام از طریق برنامه مهاجرت خود اشتغالی در کبک بصورت زیر دسته بندی می شود:

  • سن: حداقل 18 سال
  • سابقه کاری: حداقل 2 سال
  • میزان تحصیلات: حداقل دیپلم

علاوه بر این شرایط فردی، در این برنامه متقاضی بایستی یک مبلغ ودیعه به مقدار 50،000 دلار کانادا (برای افرادی که قصد شروع کسب و کار در مونترال را دارند) و یا مبلغ 25،000 دلار (برای افرادی که قصد شروع کسب و کار خارج از منترال را دارند) نزد دولت کبک به ودیعه بگذارد .

همچنین این افراد باید بتوانند نشان دهند حداقل دارایی به ارزش 100،000 دلار کانادا که بصورت قانونی کسب شده‌ است را دارند.

شخص متقاضی برنامه خود اشتغالی در کبک و تمامی افراد وابسته به او در پرونده مهاجرتی (همسر و فرزندان وابسته) بایستی تعهد اقامت در استان کبک را به عنوان بخشی از فرآیند پرونده خود به دولت استانی کبک ارائه دهند.

علاقه‌مندان جهت اقدام از طریق برنامه مهاجرت از طریق خوداشتغالی استان کبک می توانند جهت بررسی شرایط و سنجش میزان شانس قبولی در این برنامه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایند.

بطور خلاصه متقاضیان خود اشتغالی در کبک باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • 2 سال سابقه خود اشتغالی در حرفه ای که قصد راه اندازی آن در کبک را دارند داشته باشند.
  • دارایی متقاضی خود اشتغالی در کبک و همسر او باید 100,000 دلار کانادا باشد.
  • اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود در مونترال را داشته باشد باید سپرده‌ای به ارزش 50,000 دلار و اگر خارج از مونترال باشد باید 25,000 دلار فراهم کند.
  • قصد سکونت در کبک را داشته باشند.
  • حداقل مدرک دیپلم داشته باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست