تحصیل در کانادا بدون کارت پایان خدمت

الزامی بودن کارت پایان خدمت

برای بسیاری از پسران و آقایانی که قصد مهاجرت و یا سفر به کشورهای خارجی را دارند سربازی یکی از دغدغه هایی است که ذهن این افراد را به خود مشغول نموده است. همان طور که می دانید داشتن کارت پایان خدمت و گذراندن دوره سربازی یکی از اصلی ترین شروط خروج از کشور پسران و آقایانی با ۱۸ سال تمام و بالاتر است. دانستن شرایط مهاجرت مشمولین سربازی یکی از دغدغه های پسرانی است که به سن ۱۸ سالگی رسیده اند اما دارای کارت پایان خدمت و یا برگه معافیت نیستند. درصورتی که کارت پایان خدمت ندارید جای نگرانی نیست.

امروزه با استفاده از راه های قانونی و با وثیقه سربازی برای تحصیل در خارج می توانید برای تحصیل در کانادا بدون کارت پایان خدمت اقدام کنید. برای خروج از کشور می توانید با ارائه اسنادی و مدارک خاص، به همراه وثیقه و یک برگ ضمانت نامه و با پرداخت مبلغی مجزا برای دریافت گذرنامه، برای مهاجرت بدون سربازی اقدام نمایید و به سهولت از کشور خارج شوید. برای اطلاع از مراحل دریافت معافیت تحصیلی و تحصیل در کانادا بدون کارت پایان خدمت با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت مشمولین سربازی

  •  عدم داشتن غیبت
  • مشخص بودن وضعیت تحصیلی. (دانش آموز – دانشجو – طلبه فارغ التحصیل باشید.)
  • در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل قرارنداشته باشید.
  • پرداخت وثیقه مورد نیاز به سازمان وظیفه عمومی
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل یا درخواست مجوز خروج از کشور

جهت دریافت گذرنامه برای مهاجرت بدون سربازی فرد مشمول و متقاضی خروج از کشور باید مدارک زیر را برای دریافت معافیت تحصیلی به همراه داشته و به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند:

  • عکس پرسنلی رنگی
  • کپی و اصل شناسنامه
  • کپی و اصل کارت ملی
  • فرم درخواست معافیت تحصیلی از آموزشگاه محل تحصیل

انواع وثیقه سربازی برای تحصیل در خارج

همان طور که پیشتر گفتیم ازجمله شرایط مهاجرت مشمولین سربازی پرداخت وثیقه است. این وثیقه می تواند به صورت مالی یا سندی باشد. در بحث وثیقه مالی مبلغ این وثیقه سربازی برای تحصیل در خارج از کشور چقدر است؟

مبلغ این وثیقه سربازی برای تحصیل در خارج از کشور:

  • برای سفرهاي علمي : 50 ميليون ریال
  • برای سفرهاي غير علمي: 150 ميليون ریال
  • برای سفرهاي نيمه علمي :80ميليون ریال
  • برای سفرهاي مطالعاتي : 50 ميليون ریال
  • برای سفرهاي زيارتي عراق و عربستان : 20میلیون ریال وجه نقد

درصورتی که مشمول قصد تحصیل در کانادا بدون کارت پایان خدمت را داشته باشد باید مبلغ اعلام شده را به عنوان وثیقه در یک حساب بانکی واریز نمایید. این مبلغ تا زمان مراجعت وی به کشور در بانک به صورت بلوکه باقی می ماند و 48 ساعت پس از اثبات بازگشت وی قابل برداشت می باشد. در صورت عدم بازگشت متقاضی مبلغ ودیعه به نفع دولت ضبط خواهد شد و در صورت ورود به غیبت همانند سایر غایبین با آنان رفتار می شود. سازمان نظام وظیفه تعهدی 6 ساله از شما درخواست می کند این در حالی است که ضمانت نامه بانکی به صورت 1 ساله می باشد. در این راستا شما باید تعهدی را امضا کنید که هرساله این ضمانت را تمدید می کنید.

استفاده از سند برای مهاجرت بدون سربازی برای تحصیل

روش دیگر وثیقه گذاشتن برای خروج از کشور مشمولین سربازی استفاده از سند ملک به عنوان وثیقه سربازی برای تحصیل در خارج از کشور است. کلیه افرادی که قصد دارند از سند خانه به عنوان وثیقه خروج از کشور استفاده کنند لازم است شش دانگ منزل را در اختیار نمایندگان سازمان نظام وظیفه قرار دهند باید خاطرنشان کرد که سند زمین در تهران در پروسه استفاده از سند برای مهاجرت بدون سربازی برای تحصیل موردقبول نیست و لزوما خود ملک باید در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد. بنابراین پس ازاینکه شش دانگ خانه در اختیار نماینده سازمان نظام وظیفه قرار گرفت، نمایندگان سازمان در دفترخانه، ملک موردنظر را به تصرف سازمان نظام وظیفه در می آورند.

در موارد دیگر درصورتی که ملک در شهرهای کوچکی قرار داشته باشد، ملک باید در ابتدا توسط نماینده رسمی دادگستری ارزش گذاری شود و سپس تأییدیه و نامه مهرشده آن را به تهران ارسال می کنند تا با حضور در دفتر ثبت اسناد رسمی وثیقه را منتقل کنند.

برای تحصیل در کانادا بدون کارت پایان خدمت، نیاز به ارائه مواردی هست که فرد متقاضی بدون وجود این شرایط امکان تحصیل در کانادا بدون کارت پایان خدمت را نخواهد داشت ازجمله دیگر شرایط مهاجرت مشمولین سربازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پذیرش از طرف یکی از مؤسسات آموزش عالی کشور کانادا که مورد تائید اداره مهاجرت باشد.
  • تمکن مالی و امکان پرداخت هزینه زندگی در کانادا برای یک سال آینده.
  • ارائه مدارک مبتنی بر عدم سو پیشینه
  • داشتن پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • مدارکی را ارائه دهد که ثابت کند فرد پس از پایان تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارد، از دیگر شرایط اخذ اقامت کانادا می باشد.

مراحل مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

در گام اول فرد متقاضی باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به عنوان دانش آموز یا دانشجو به همراه با وثیقه موردنیاز، به سازمان وظیفه عمومی مستقر در دانشگاه و یا محل زندگی خود ارائه نماید. باید به این نکته واقف باشید که سازمان وظیفه عمومی امکان صدور مجوز خروج از کشور برای سربازان متقاضی را ندارد.

پس از دریافت گواهی و مراجعه به یکی از مراکز پلیس 10+ امکان اقدام برای مراحل بعدی دریافت گذرنامه خود را خواهید داشت. در این مرحله می توانید در به وب سایت (نشا) حساب کاربری برای افتتاح حساب کاربری اقدام نمایید و معرفی نامه نظام وظیفه را توسط وزارت علوم دریافت کنید. در ادامه نیاز است مدارک ذیل را در سایت نشا بارگزاری نمایید:

  • عکس پرسنلی
  • اسکن شناسنامه و کارت ملی
  • نامه خطاب به ناجا که از سوی وزارت علوم دریافت کرده اید
  • نامه ی پذیرش دانشگاه
  • اسکن پاسپورت

نامه دریافتی به معنای اثبات دانشجو بودن فرد متقاضی است و بر این اساس با گذاشتن وثیقه می توانید به راحتی و برای مدت محدود از کشور خارج شوید.

در مرحله بعدی و گام دوم پس از ارائه مدارک، سازمان وظیفه عمومی یا یگان خدمتی مربوطه مجوز خروج از کشور فرد متقاضی را به پلیس گذرنامه ناجا ارسال می کند. این مراحل به صورت اداری طی می شود و صورت عدم وجود مسئله پلیس گذرنامه ناجا، فرد متقاضی موفق به دریافت گذرنامه برای مهاجرت بدون سربازی می شود. فرد مشمول با گذرنامه موقت این امکان را دارد که تا مدت زمان مشخصی، مقدمات خروج از کشور و بازگشت را فراهم نماید.

در گام سوم پس از دریافت گذرنامه باید برای دریافت ویزا بر اساس قوانین کشور مورد نظر خود اقدام نمایید. البته همانطور که قطعا می دانید در صورتی که قصد سفر به کشورهایی همچون ترکیه یا ارمنستان دارید نیازی به اقدام برای دریافت ویزا نیست.

وقوف به این نکته ضروری است که پس از بازگشت از سفر، فرد مشمول باید حضوری به سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه نماید و مطابق قانون برای دریافت وثیقه اقدام نماید. ارائه مدارک شناسایی معتبر و گذرنامه برای دریافت وثیقه ضمن حضور فیزیکی فرد مشمول در سازمان نظام وظیفه ضروری است. همچنین باید این نکته را مد نظر داشته باشید که در صورت عدم مراجعت به کشور در موعد مقرر و یا معرفی با تأخیر مشمول به سازمان نظام وظیفه عمومی فرد مشمول از شش ماه تا یک سال ممنوع الخروج خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست